Bij evenementen kunnen evenementen worden aangemaakt en/of verwijderd. Dit is een grotere module me een submenu er onder.

evenementen 1.1

 

Evenementen toevoegen in de Almanapp

  • Evenement elementen
    • Titel: Kies een bondige titel voor het evenement.
    • Tekst: Maak een beschrijving van het evenement.
  • Datum en tijd
    • Datum: Kies een datum en een tijdstip voor het evenement
  • Bijlagen:
    • Event afbeelding: Voeg een bestand bij als afbeelding voor het evenement.

Als u klaar bent met het maken van het nieuwe evenement kunt u op de knop verzend met deze knop drukken. Het evenement  is nu aangemaakt.

evenementen 1.1

 

Functies binnen de evenementen module

Als een evenement is aangemaakt kan deze worden aangepast. Door er op te klikken, het volgende scherm komt dan naar voren.

evenementen 1.2

 

Zoals in de vorige afbeelding te zien is het eerste kopje uitleg. Deze sla ik over omdat dit een stuk tekst is die vanuit Almanapp is geplaatst om een kleinere uitleg te geven over de evenementen module.

Hoofdgegevens

Bij hoofdgegevens zijn de zelfde mogelijkheden als bij het aanmaken van een evenement. Deze gegevens kunnen hier nog worden aangepast.

Opties

Bij opties kunnen voorkeuren worden aangegeven voor het evenement

  • Optie elementen
    • Datum weergave: Bepaal de looptijd van het evenement.
    • Bericht voor gasten: Hier kan een bericht getoond worden aan gasten die geen lid zijn van de vereniging maar wel toegang willen krijgen tot het evenement.
    • Sprekers: Hier kan worden aangegeven of het evenement sprekers heeft of niet.
    • Informatiepagina: Hier wordt aangegeven of het evenement een informatiepagina krijgt.
    • Eventsettings: Bepaal of het evenement een aparte homepagina krijgt.
    • Enquete url: Hier kan een URL worden ingevoerd die verwijst naar een pagina met een enquete of vragenlijst er op.
    • Gekoppelde groep: Dit is meestal de groep die het evenement organiseert.

evenementen 1.3

 

Programma

Bij programma kan het programma van het evenement aangemaakt worden. Als er op Programma wordt geklikt komt er een lijst naar voren met programma onderdelen die al zijn aangemaakt. Deze kunnen worden aangepast of er kan een nieuw onderdeel worden aangemaakt. Het overzicht ziet er als volgt uit:

evenementen 1.4

 

Een nieuw programma onderdeel maken

Programma onderdeel gegevens

  • Onderdeel elementen:
    • Titel: De titel van  het onderdeel.
    • Start tijd: De datum en start tijd van het onderdeel.
    • Eind tijd: De datum en eind tijd van het onderdeel.
    • Afbeelding: Eventuele afbeelding van het onderdeel.
    • Tekst: Een beschrijving van het onderdeel.
    • Prijs: De prijs voor het onderdeel.
    • Wie kunnen zich aanmelden: Aangeven welke mensen zich mogen aanmelden voor het onderdeel.
    • Sprekers: Aangeven wie er bij het onderdeel komen spreken.
    • Max. aantal deelnemers: Het maximum aantal inschrijvingen die mogelijk zijn voor dit onderdeel
    • Start inschrijving: Het moment waarop mensen kunnen beginnen met inschrijven voor het evenement onderdeel.
    • Eind inschrijving: Het moment waarop mensen zich niet meer kunnen inschrijven voor het evenement onderdeek.
    • Website link: Een link naar een eventuele website van het onderdeel of de evenement organisator.
    • Facebook link: Een link naar de Facebookpagina van het evenement.
    • Twitter link: Een link naar de Twitterpagina van het evenement.

Als al deze gegevens zijn ingevuld kan er op de knop verzen met deze knop worden gedrukt. Het nieuwe programma onderdeel is nu aangemaakt.

evenementen 1.5

Sprekers

Bij sprekers is een overzicht te zien van alle sprekers die spreken tijdens het evenement. Hier kunnen uiteraard ook artiesten of andere acts worden geplaatst.

evenementen 1.6

Een nieuwe spreker aanmaken

  • Spreker gegevens
    • Naam: De naam van de spreker.
    • Afbeelding: Een foto van de spreker.
    • Beschrijving: Een beschrijving van de spreker.

Als alle gegevens van de spreker zijn ingevoerd kan er op de knop verzend met deze knop gedrukt worden. De spreker is nu opgeslagen.

evenementen 1.7

Extra informatiepagina

Bij de extra informatie pagina kunnen meer gegevens, die op andere plekken niet passend waren, geplaatst worden.

  • Informatiepagina gegevens
    • Tekst: Extra tekst met uitleg over het evenement. Hier kan bijvoorbeeld de groep die het evenement organiseert voorgesteld worden.
    • Website url: Hier kan een link worden geplaatst naar de website van het evenement.

Als alle gegevens zijn ingevuld kan er op de knop verzend met deze knop worden gedrukt. De gegevens zijn nu opgeslagen.

evenementen 1.8